עבור תומר, לעומת זאת, הים הוא מרכז חיים. אולי בגלל הגנים ההולנדיים שלו ואולי על מנת להצדיק את הדרכון ההולנדי שלו. ההולנדים כידוע הנם יורדי ים משובחים עם מסורת אינסופית הקשורה לים. תומר מסוגל לבלות שעות על הגלים - בחתירה, שיוט או סתם לנוע מעלה ומטה. צופי הים מהווים עבורו מרכז משמעותי של הנאה ועניין, כמו גם שעות השיוט במסגרת בית הספר (בית הספר הפתוח בחיפה). דרך תמר התחלתי להתייחס אל הים בצורה שונה. לפתע השילוב של ים, גלים, מיומנות ומאמץ גופני נראה לי הגיוני ואפילו מפתה. כך נולד רעיון הקיאק. ברגע שעלה הרעיון לאוויר לא ניתן היה יותר לדחותו (הלחץ של תומר, כמו גם הדחף שלי - ואולי בסדר ההפוך).
התחלתי ללמוד ביסודיות את העניין באמצעות המבחר האינסופי של אתרים הקשורים לנושא בארץ ובעולם. כמו כל נושא שאני עוסק בו אני אוהב ללמוד ולחקור את התיאוריה ביסודיות לפני קבלת החלטות. קפצתי ל"קפטן ג'ק" למשש את הקיאקים
ולהתייעץ ויצאתי כבעליו הגאה של קיאק - Tequila, קיאק "לגו" חדיש מתוצרת שבדיה. הקיאק הנו מסוג ישיבה עליונה שמורכב משלושה חלקים. ברצוננו זה קיאק קצר ליחיד, ברצוננו קיאק ארוך לזוג. כל הרכב מגלם תכונות שונות לחלוטין. הקצר קל לתמרון ומתמודד נהדר עם גלים ורוחות, הארוך מהיר הרבה יותר ושומר על כיוון בצורה טובה יותר. שניהם יציבים ונוחים להפליא. הבחירה בקיאק ישיבה עליונה (בניגוד לקיאק ישיבה פנימית) התבססה על מידת התאמתו למזג האוויר הישראלי, אופן הפעילות והבילוי הצפויים ועל כך שניתן להשיטו ללא קורסים ואימונים מורכבים. קיאק לכל המשפחה.

החתירה הנה המרכיב החשוב ביותר בקיאק. המשוט וגוף החותר הם מנוע הקיאק. השיטה מתבססת על עבודת אגן ורגליים, ולא כפי שניתן לחשוב - עבודת ידיים. חתירה נכונה מאפשרת ניצול טוב של האנרגיה המושקעת, מספקת התקדמות מהירה ויציבה ומונעת בתכווצויות שרירים מיותרות ומזיקות.
נראה לי כי אני כבר נגוע בחיידק הקיאק - לא יאומן. אני כבר מתכנן כמובן את רכישת הקיאק הבא. הפעם קיאק מקצועי ליחיד, פחות סלחני, אך עם ביצועים טובים יותר. תומר מתעניין בנושא הדייג מקיאק. בעייה. אין לי מושג איך לדוג ואיך לטפל בדגים, אך בקצב שבו הדברים מתפתחים לא אופתע אם בקרוב אאלץ להתמודד עם הוצאת קרסים מפה של דג.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה