יום ראשון, 28 במרץ 2010

שינוי כיוון דרמטי - הצטרפתי ללובשי החצאית

יום ראשון. יש לי ישיבה חשובה בצהריים בחיפה. הצעתי לתומר לקום מוקדם, ליסוע לפרדס חנה לקפטן ג'ק,  להחליט על קיאק ולאספו אחר הצהריים. תומר נענה בהתלהבות - תמיד רצה ליסוע לקפטן ג'ק.

הגענו מוקדם יחסית. תומר התחיל להסתובב מסביב וממש ללטף את הקיאקים. עבורו (גם עבורי) זה מעין גן משחקים צבעוני ויפה העמוס צעצועים למבוגרים. התלבטתי עם יאיר ולבסוך, כצפוי החלטתי ללכת על קיאק Sea Bird Expedition. קיאק פיברגלאס ושאר חומרים מרוכבים שמצד אחד נחשב כקיאק מהיר בעל יכולת ים ועומס גבהוים, ומצד שני סלחני ויציב יחסית. הקיאק שקיסל ביקורות מצויינות במבחנים שונים שנערכו לו בעולם הוא קיאק ארוך ויפהפה.

שמח ומלא ציפיה החזרתי את תומר הבייתה ויצאתי לפגישה, קצר רוח. מיד לאחר הפגישה אספתי את תומר וירדנו לנמל - לארוז את הטקילה. העמסנו אותו על המכונית, ברגשות מעורבים. הוא סיפק לנו שעות רבות של הנאה והיווה את כרטיס הכניסה שלנו לעולם הקיאקים. הוא גם קיאק מוצלח מאוד מכל בחינה - אבל אנחנו התקדמנו והוא כבר לא מתאים לנו.

תומר עלה על הרכב וליטף את הקיאק ליטוף של פרידה וקדימה לדרך. הגענו לקפטן ג'ק, ליאיר שהמתין לנו, עם רדת החשיכה. החנות המתה לקוחות, למרות השעה המאוחרת. התחלנו להעמיס הקיאק, קיבלנו הסברים ראשוניים עליו וחזרנו לנמל לאחסן את הרכש החדש.

יאיר סידר לי עסקת טרייד הטובה ביותר שניתן לחשוב עליה. למעשה הוא החזיר זיכה אותי בכל המחיר של הטקילה על כל ציודו למרות שהשתמשתי בו רבות. יחד עם קיאק האקספדישן קיבלתי משוט מעוקל, קרבון, מהטובים שיש, משאבת חירום לשאיבת מים לאחר התהפכות, חצאית נאופרן המשובחת ביותר בחנות. הקיאק מגיע עם שני בידונים מתנפחים מיוחדים שניתן להתקינם בצידי הקיאק ובכך לייצבו לחלוטין, על מנת להחליף בגדים, לאכול ולשתות, לנוח ולעלות ולרדת ממנו בבטחה.

הקיאק שוקל כ- 20 ק"ג, אורכו 5.3 מטר ורוחבו המירבי 58 ס"מ. נחשב כקיאק בעל יציבות גבוהה, שמירת כיוון מצויינת, נפח גדול (כושר העמסה) ומהירות גבוהה.

 לצערי לא יהיה לי זמן לנסות אותו עד יום שלישי. אמתין בסבלנות, בציפייה לחוויה שונה לחלוטיןן ממה שהכרתי. עולם חדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה